12.21.2010

01 - om mig.



Hej.


Jag heter Kajsa Anna (snart Hofsjö) Björkdahl.

Jag heter Kajsa för m & p tyckte att det var fint, Anna efter farmor och Hofsjö är det bara min släkt på mammas sida som heter och jag tycker det är bäst. Björkdahl är bara... ja jag hade inget val när jag föddes!

Jag har nyligen fyllt 18 och pluggar foto och kommer att vara en av de sista renrasiga mediaeleverna som går ut i vår. Ganska fint.

Jag har fotograferat sen jag var 12 och tyckte jag var superball! Men det utvecklades till något annat än statussökande till en stark stark kärlek. Har alltid sökt efter mina konstnärliga rötter med tanke på att:
a) min gammel morbror är en fantastisk konstnär
b) hans brorson (?) är designer!
c) min syster är bäst på att teckna och har varit journalist.
d) jag har alltid älskat konst.
Så ja, kameror har kommit och gått och intresset är kvar. Jobbar lite då och då, här och där!

Nej, det är tråkigt att prata om mitt fotointresse, även om detta är vad bloggen ska handla om.


I övrigt så:
1) älskar jag att göra listor om allt!!!
2) är jag sambo med min pojkvän Alexander (som är en super fin musiker från Norrland)
3) spelar jag musik och har spelat teater i flera år och dansat också.
4) maniskt samlar jag på saker (jordglobar, muminting, burkar osv)
5) är jag alltid pysselsugen!
6) är jag sämst med tider.
7) är jag en dagdrömmare men kan blir så äckligt ärlig och realistisk att jag mår illa!
8) orkar jag inte skriva mer.

så det var allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier