12.22.2010

02 – Mina föräldrar


Mina föräldrar är utåt helt vanliga föräldrar som gillar italiensk mat, jobbar med vanliga jobb och är gifta sen 15 år tillbaka. Men dom är ganska knäppa på världens bästa sätt och jag har redan skrivit om dom förut så jag visar er samma text igen:

"Min pappa Conny är ganska fin och gotlänsk. Lite gosig mage, men det gör inget. Det är ju så det ska vara! Min pappa har alltid inspererat mig till att spela musik och lite följa mitt hjärta. Han är ganska bra helt enkelt. Han är duktig på trummor och det lyser om honom när han spelar. Det är bara bakom trummorna, när vi boxas lite granna på skoj eller när han är hemma på goltand som han lyser sådär. Jag älskar min pappa för han är en sådan gose och gulle pappa! Det är bara synd att han jobbar endel. Jag hinner knappt se honom! Men jag uppskattar varje sekund jag spenderar med honom, även om det inte alltid syns.


Min mor Åsa är lite spacead, på det bra viset. Hon skrattar ofta, gärna med sina vänner. När hon blir arg så lyssnar hon på Lady Gaga, när jag är ledsen ger hon mig en stor kopp te och kryper ner i soffan bredvid mig och kollar på b-filmer och äter kanske lite godis och håller om mig när jag är gråter. Eller så flyr hon med mig till någonstans fint. Typ Linköping eller loppisar fast hon häldre skulle vilja läsa. Hon är dessutom jätte pysslig och stickar jätte många vantar eller så lagar hon god mat och goda bullar eller kakor. Och så har hon den största pepparkaksforms samlingen jag har sätt! Hon är ganska bra på många sätt, min mamma, helt enkelt. Dessutom så blir hon inte jätte arg om jag snor kläder ur hennes garderob! Det är ett jätte plus, hihi! Jag älskar min mamma, trots att hon är lite crazy. "


Så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier