12.23.2010

Dag 03 – mina syskon

Jag har en storesyster.
Hon bor i Göteborg sen september och heter Tove, 20 år gammal.
Vi är väldigt lika och väldigt olika.
Tove är en typisk storesyster, otroligt smart och strukturerad.
Hon kan vid matbordet börja diskutera saker som jag inte förstår alls, medans mamma och pappa bara nickar, kanske inte heller har koll.
Hon pluggar historia och är superduktig. Hon är även über duktig på allt hon gör och oftast är hon så jävla intresserad av något en tid, när hon kan allt så lämnar hon det.
Det är ganska ballt tycker jag.
Ibland är det lite svårt att fatta vad hon menar när hon använder sina svåra ord, men hon brukar förklara för mig efteråt så det gör inget.
Vår relation har varit upp och ner eftersom att det är inte så stor åldersskillnad, bara 2 år.
Så vi båda har varit tonåringar samtidigt.
Annars så funkar vi! Vi båda gillar musik och teater och har släpat runt mamma och pappa på museum med kristen konst (fast än vi inte är kristna, ja) och delat intresse kring det länge.
Plus att hon inte blir sur för att jag är sämst på att hitta julklappar/födelsedagspresenter till henne.
Hon är väldigt bra! Plus att det inte är helt hemskt med att ha sängplats i Göteborg ibland :>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier