1.13.2011

8&9 - Mina rädslor och min tro

Jag är en väldigt nervös och stressad liten fillifjonka igenkligen, jag önskar att jag var en muminpappa med lugn och säker röst, men jag skakar ganska ofta innuti.
Mina största "vardags-fobier" är spindlar, kakerlackor och silverfiskar.

Men min största rädsla är att ångra mig på dödsbädden.
På riktigt, blicka tillbaka och tänka:
Varför? Varför gjorde jag inte det jag ville, när jag ville och hade chans?
Det är min största mardröm.


Tro. Trotrotro. För mig är det ganska flummigt. Jag är inte kristen, jag är inte något.
Men detta tror jag på:

Reinkarnation
Karma
Hem

Psykologi
Längtan
Hopp
Skratt
Leva som man vill, men ta det lugnt och inte stressa.

Om jag lever upp till detta är en annan fråga!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier