8.31.2011

Ibland känns det tungt...

Ibland känns det tungt och då är det bra att ha E. (vill inte skriva namn, känns inte så schysst mot deras föräldrar), en fyra åring med gigantiska bruna ögon och virvel i långluggen och en framtand utslagen som alltid har blommiga klänningar på sig och håller alltid i handen när man går till parken. Extra bäst är det när båda tjejerna håller mig i handen och vi går på led.

Ibland brukar jag lyfta upp E.och säga att jag ska kidnappa henne och hon piper neeej och fnissar som en galning och man kramas hårt båda två och sen går man iväg och spelar matspelet med äckliga larver i hamburgarna. Sen så är det fint när jag läser Mumin-bok för A. och hon helt plötsligt kryper upp och tittar upp storögt när jag berättar om när jag berättar om den lilla lilla draken på Snusmumrikens axel. Och A. vill alltid visa sig stor, sen kommer vi till lekparken och då finns det inget stopp på lekandet!

Det är också fint att gå till storparken, där det är musik och jippo, och gräva sandkakor i brittsommaren och höra A. säga: Såhär kul hade vi aldrig med vår andra au pair!
Varför då?, frågade jag
För att med henne hade vi ingen musik när vi lekte!
Sen springer hon iväg för att hämta mer "chokladsås" och E. vänder upp och ner på Hello Kitty sandformen och ler glatt och nickar medhållande, för storasystern brukar ju ha rätt!

Åh mina två, små tjejer på 4 och 8! I morgon börjar dom skolan igen och jag ska hämta varje dag. I morgon har vi en hemlis och överraskning för mina "au pair föräldrar"!

Kort sagt:
Mina tjejer är supermysiga!


Ps. Finast av allt är att båda får gigantiska mjölkmustascher! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier