3.19.2012

Sommar vecka nr 1.

Jag och Pemman åkte ut till S:t Gilles och myste på Monkey Bar och planerade...
AMSTERDAM! Hurrahurra det ska bli så skoj.

På onsdagen hittade Lillan en nyckelpiga. Det är hennes favoritdjur.
Jag fick vara vakt till hon och hennes kompisar byggt klart....

Ett nyckelpigehem! Fylld med violer, gräs, löv, allt fint som går att hitta.
Men nyckelpigan (som förövrigt hette Deborah som Emmas aupairbarn) ville inte bo med oss mer, så hon flög iväg och lillan spenderade hela kvällen med att försöka hitta en ny!

25 grader i torsdags. Bara Lillan klagade på bussen hem - varför? Jo för att det var så varmt i tightsen! Men vi gjorde pappermache och myste när vi gått hem, så då var allt ok!



Sen blev det helg! Och fredagen spenderades med att först äta middag med Emmas aupära, skatea efter tre glas vin, trilla hemåt, se en man som blödde från huvudet, ringa ambulans samtidigt som jag försökte lugna ner en kille som skrek: Din mamma är en **** till killen som hade slagit hans kompis.... Klokt val! Allt slutade på min balkong i värmen med flera glas gin och agrum och sjukt kul kväll, allt som allt.

Dagen efter så var träkepsen på och allt kändes bara förjävligt. Men sen ryckte jag upp mig, för det var ju Millans Stora Födelsedags Kalas!

Här är födelsedagsbarnet i apform!

Och i verklig form! Hon blev hur lycklig som helst och ja, det vart superlyckat!





Vi hade alltså pinjata, sätta svansen på åsnan som blev en snuskig lek istället (tänk vad man kan sätta som är som en svans men på något annat än en åsna, if you know what i'm sayin!), pasta med spenatsås på prinsesstalrikar och BUUUCKETS! Av mojito och strawberry daiqiuri! Sen gick tjejerna ut, jag orkade inte mer än fem minuter. Har nämligen haft kramper i min mage till och från de senaste veckan, och det blev jätteilla lördag kväll och söndag eftermiddag.




Söndagförmiddag så städade Tycho, Emma och jag av det värsta från bordet (fredagen lämnade extremt mycket stearin där på) och så drack vi te och åt caramel waffles, som är nomnom! Helt klart godkänd vecka, men har varit ganska trött, hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier