10.16.2012

Uppdatering om livet, 20årsdagen, vänner och kärleksförklaringar

En månad efter vi hade gjort slut så hade chocken inte lagt sig och jag kände mig ensam som fan.
och sov 2 timmar per natten och åt inget alls och bara drack massa öl och grät i telefonen med mina vänner som bor långt bort, typ så som det är när man gjort slut.

 Sen gick det en månad till. Och en månad kan göra så mycket. Jag fick nytt jobb och fick ett till nytt jobb. Jaha, tänker ni. Jaha! säger jag. Jag har gått från ett telefonjobb, till ett annat för att nu börja jobba på macoteket. Därav rök piercingen, hur tråkigt som helst menmen. Drömjobb vs septumpiercing liksom. Jag har även flyttat in i min lägenhet som är helt jävla underbar och stor och perfekt för mig. Jag kan dricka hur mycket te eller rödvin som helst och äta mängder av snabbmakaroner. Och jag kan spela hur hög musik jag vill för mina grannar spelar högre.

Sen så fyllde jag 20 och på fredagen innan hade vi 20 årsinflyttningsfest med bara en jävla massa bra folk. Typ som MysMarreMartin som följade följa mig på instagram, som jag sa åt lägga till mig på facebook. Tre dagar senare kom han ut ur min hiss och kramade ihjäl mig. Sen bara pratade vi hela natten och han är som mig fast med ett annat kön och är helt jävla bäst, speciellt på att nohomo-skeda. Bah soulmates på 3 sek?! Så jävla gött häng. Ska boka biljetter till han när jag får lön.

 Körde skjorta, höga jeans och blingbling.

 Ida var med också såklart och hade färgat håret grönt.
Måste göra ett tillägg här att HON ÄR FAN BÄST! Alltså, seri, hon har fan en extranyckel till min lägenhet och idag när jag kom hem från jobbet hade hon varit inne och lämnat två paket på mitt köksbord!!! Var av en innehöll en liten plastguldfisk och Betty Blue boken samt ett kärleksbrev typ.

Och jag tror ingen förstår hur rörd jag blev. För hon är så jävla underbar och uppmärksammar att Alexander skulle ha givit mig en guldfisk i 20 års present, och så gav hon mig en i plast i stället, och hon vet att betty blue är en av mina favoritfilmer och hon ger mig boken.

Jag börjar lipa igen för alltså... jag vet verkligen inte hur jag hade klarat mig i Norrköping utan henne. Ida, du är fan bäst och jag hade packat mina väskor för länge sen och bah dragit och varit ännu mer dumihuvudet på okänd ort men du är mitt lilla ankare och jag tycker du är bäst i hela världen och jag är så glad att du finns i mitt liv. åh lipilipi nej get your shit together kajsa!!!

Någonstans bland äta tårta med händerna, chatroulett, gitarrspel, badkarsgos, vin överallt så tog vi fåniga bilder i min webcam. Amanda är så flatcool som det bara går. Jag bah givin some löv.
 
Sen gjorde alla hög på mig och det var kul! Där är mysmarre, sigge, jag och amanda.
Bah så att ni vet.
Iallafall så måste jag säga att livet är skitkonstigt ibland, men nu är det gött.


Väger helt plötsligt 55 kilo (hejdåsambokilona) och känner mig 2 meter lång i självförtroende. För jag är min egen och ingen annans. För att jag är självgående och står alltid rak i ryggen. För att jag inte behöver en pojkvän eller flickvän eller whatewah. För att jag, Kajsa Anna Hofsjö, är så jävla bra och duktig och osvensk och självständig och stolt. Stolt över mig själv. Och du sa att jag skulle bli iskall och hjärtlös och du tycker jag är självgod. Jag är kanske självgod, men jag måste förfan kunna vara det för jag har tagit mig från 0 till 100. Och du var alltid stolt över mig. Nu är det min tur att få vara stolt över mig själv. Jag är fan asbra. Punkt slut.


och till ni som är mina homies och peeps:
ni är så. jävla. bäst. Alltså, ni är så jävla coola och balla och jag blir fan glad av att bara tänka på att ni diggar mig och att jag diggar er liksom. Att jag har universums bästa homies har jag aldrig tvekat på, men att jag har varit ignorant i 2,5 år för att jag har varit i förhållandebubblan gör att jag är så jävla tacksam över att ni finns. Jag vet att jag har varit sämst på att höra av mig.  men åh fyfan vad glada ni gör mig. alla nya homies också, ni är fan underbara. PUSS FÖR FAN! Nu ska jag sova.

ps. jag fick en iphone, en rosa radio, två böcker, en flaska asti, 2 flaskor vin, partytillbehör, disktrasor, en blomma, en liten buddah, en guldfisk samt massa saker till lägenheten (när jag flyttade in) i födelsedagspresent. Bryr mig inte ett jota om presenter, är typ asrörd för en pappersservett men nu vet ni det. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier