8.13.2014

tillslut så kanske en kan få må lite bra.

Jag har inte varit såhär lugnt och trygg och glad i hela mitt 21,8åriga liv.
Jag sträcker på mig, uppskattar det jag har och det jag kommer att få, har allting så säkrat som jag kan ha det, det surrar inte i hjärnan, alkoholen och dekadensen lockar inte ett dugg. Jag tänker mer medvetet, engagerar mig mer och är inte fast i mitt eget huvud hela tiden.

Det är som att allt har fallit på plats. Jag är medicinfri, ingen ssri som kontrollerar substanser i hjärnan. Substanserna sköter sig själva.

När jag var hemma i Norrköping senast insåg jag att det inte är mitt hem längre. Det är bara ett ställe som bevarar minnen och människor jag älskar. Som en gigantisk låda som en plockar fram och ser nostalgiskt på. Det var så himla fint att inse.

Jag har för första gången ingen lust med relationer som ej är vänskapliga. Jag trivs så bra så med att vara med mig själv.


Har helt enkelt min livs första riktiga semester, och känner mig trygg i mig själv, diggar mig själv, respekterar mig själv och MÅR!!!


har tatuerat 3 nya tatueringar och fyllt i två gamla. tagit ut en piercing as well.
mår bättre i hjärtat av detta också, att ha sådan kontroll över min kropp och mitt utseende, utan att låta någon annan lägga sig i. säger ifrån ibland när folk försöker, komplimanger och kritik ang utseende gör ingenting bättre, idealen späs på och utseende blir mer viktigt än personlighet, vilket ej är sunt. men allt känns lättare av att klippa av 15 cm torrt, frasigt, sönderblekt, ledset hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier