12.24.2010

Merry x-mas

Dagen började med att jag vaknade fridfullt halv sju,
smög upp och tog mina julklappar ur strumpan (kolla bordet vad det var),
insåg att jag inte hade sovit på natten och somnade om till typ 12
Under den tiden sprang folk in och ut ur mitt rum som yra höns och frågade irriterande saker!
(Typ mor aka "Tomten": "vad fick du i sockan? är det här näspray? vill du sova?"
Svaren var: "öh det! ja, slut. JA, MEN NI GALLOPERAR HÄR INNE JU!!!")





Sen kom fammo, fasterochfarbror och kusinen och så åt alla i kopiösa mängder och öh...
Ja, pratade om saker man inte borde prata om vid matbordet (så som det blir!)

Själv körde jag hårt på snapsen (nej,fyfandetsmakadediskmedel)
och orkade inte tallrik två med mat, men ugglan var med!

Satt och vaktade paketen också. Lekte Elia Wood i Enternal sunshine med huvudet.



Hur gulligt är det inte att de enda som kollade på Kalle Anka och skrattade seriöst åt tomtarna med rutig färg är dom som pratat om att de kollat på det i 50 år? Min faster och pappa! Hihi.
Det är fanimig inte jul utan fammos saffranspankaka och 11 sorters hemmagjort godis!

Sen delade jag ut julklappar och min faster satte på mig en skojsig liten julmössa. Den studsade!

Sen blev det julskype för hela slanten! Skypade med Alexander och svärmor i en halvtimme.
Och dom fick glädjen att skypa med mamma, pappa, fammo (som blev helt mållös!), min faster och mig! Skoj! Och så fick jag hälsa på syskonbarnet Pontus som gillade den "knäppa kulturtanten i lådan" (svärmor har fina namn på mig) och se Alexanders hemliga julklappar!

Och sen spårade kvällen ut för jag har fått en fjärrutlösare!
Som är på tiden tycker jag! Sen fick jag massa andra superbra små juleklappar :>

  1. Fjärrutlösaren
  2. Skins 4
  3. Lilla My mugg
  4. Svordomsbok (!)
  5. Katt-mjölkanna
  6. Stooor kopp
  7. Underkläder
  8. Böcker
  9. Sockar
  10. Mango Jambo och lyckliga gatan (te alltså)
  11. En sverigedemokrats tesil (en tesil med dalahäst)

    Och lite så var det :>
    GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier