5.02.2012

Twighlight Sad + :'(


Så i fredags så sprang jag hem från jobbet, bytte om, hämtade ut pengar, sprang till metron, åkte till Botanique och köpte konsertbiljett och öl och såg TWIGHLIGHT SAD! Som jag hade längtat!



Och dom var jättefina, inte mycket mer att säga än att det var fint. Fantastisk lokal också, men det är ju bara en smaksak. Sedan hade jag tänkt att åka hem och ta det lugnt, men ångrade mig.
Var så upprymd efterkonserten att jag ringde till Dessi och kollade om dom skulle ut och ja, det skulle dom. Så möte upp tjejerna, gick till sämsta klubben i Bryssel (Celtica) och drack lite öl och sånt som man ska göra.

Sen frågade Dessi om hon kunde få låna mina skor resten av kvällen (hon hade högklackat och jag converse) så jag bah: JA det funkar för mig för du ska ut och dansa hela natten och det ska inte jag!!! Sen gick vi på roosters, alla blev jättefulla utom jag. Så skulle jag till nattbussen. Och här är det när allt gick åt helvete!!!

Jag skulle som sagt med nattbussen, den sista, och börjar gå. I spöregn. I klackar. Då såg jag bussen stå 10 meter bort och tänkte: fan. och började springa. Kan tillägga att jag alla andra dagar är sjukt grym på att springa i högklackat. Men nej, inte då, inte i spöregn och dom skorna som var lite "flärpiga" framtill i sulan. Jag fastnade i Bryssels fantastiska övergångs ställen med foten, tänker: nuuu trillar jag! och ja, stukar foten och slår upp hela knät.



Så lördagseftermiddagen spenderades på sjukhuset med aupairmamma och A.

TJOHEJ SÅ KAN DET GÅ OM INTE FLÄRPEN PÅ SKON ÄR PÅ!

Är iaf bättre nu för jag har smörjt lilla foten med voltaren och haft bandage på så det funkar.
Iaf - historier att berätta för barnbarnen får man många av när man bor i Bryssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier