10.04.2012

Jag är lycklig nu.

Jag tänker på någon annan varje gång jag vaknar och varje gång jag somnar.
Du finns inte med lika mycket längre. Men lite.
För jag sitter i lägenheten där det skulle vara du och jag, där det var du och jag som skulle dricka kaffe och äta frukost ihop. Men nu är det inte så, och jag är glad över det. Ledsen att du inte är i mitt liv och att du är för feg för att vara min vän. Men jag är lycklig nu.

Jag har bytt jobb, jag har fått långt hår. Jag skriver sånger, har någon som håller mig i handen.
Jag sitter i ett vardagsrum fyllt med lådor, jag vet att du finns på fotografier i min pärm. Jag fyller 20 om 10 dagar, av dig skulle jag få en guldfisk. Men det är inte här längre.
Men det gör inget, för jag är lycklig nu.



och, om den andra människan som jag spenderar min tid med läser detta, det är över och jag tycker om digdigdig och du gör mig lycklig. Om 42 timmar så sitter vi och dricker öl i din soffa. Jag längtar.

2 kommentarer:

  1. Jag är skyldig dig en ursäkt. Jag är ledsen att jag ljög för dig. men jag är glad att jag ljög för dig för nu vet jag vem du är. Det hade jag inte inte annars.

    Felix. http://open.spotify.com/track/31rmLSgoQ9xFS35ZJ29MRb

    SvaraRadera
  2. oj nejmen oj hej. om du ser detta så uppskattar jag ursäkten, men det är inte mig du ska be om ursäkt till. Jag bara vill inte såra någon annan men jag tror att jag var orsaken till sårandet av någon annan och det är inte riktigt okej. men tack för ursäkten. och låten. den var fin.

    SvaraRadera

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier