4.08.2013

1 månad och 1 vecka.

Har bott i GBG i 1 månad och 1 vecka.
Klättrar fortfarande på väggarna.
Är fortfarande ganska ensam.
Men: Götet är bra för mig.
och fruktansvärt dåligt samtidigt.

Vill mest bli klar med min EP,
hämta mina råttor,
uppleva solsken,
hitta någon som får det att kännas som att jag hittat hem.
Det sista tror jag att jag har hittat. kanske. jag vet inte. räddräddrädd.

Korkadkorkadkorkad, så naiv jag är. 
20 år och vet ingenting.
Ger allt tid. Känner efter.
Sätter en tå ovanför skottlinjen och testar på, smakar, vågar, räds, vet inte vad jag vill.
Men vi får se.
Nu ska jag sluta skriva kryptiskt.
Har iallafall bytt jobb igen,
är kattvakt på Hisingen och har influensa.
Insett att jag blir rädd när någon försöker komma nära och släpper oftast händer jag famlat efter en sådan långlång tid. Skriver små haikuer och lämnar i brevlådor.

Kyss mig inte - det kommer bara leda till något ont ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ mig!

Follow Kajsas fotografier